torsdag 12 augusti 2010

Kan man dö av sorg?


Absolut så tror jag det, när man förlorat det mest värdefulla i hela världen , ngt som man inte kan ersätta med alla pengar och all kärlek i hela världen , så tror jag faktiskt att man kan dö av saknad och ett stort sår i hjärtat.

Om jag inte hade haft ngr fler barn som jag älskar precis lika mycket som Adrian, så hade jag nog inte suttit här och skrivit just nu, inte för man hade gjort ngt dumt utan för att man hade släppt alla försvarsmekanismer man har och sedan blivit sjuk av ngn skitsak och inte bry sig om att bli frisk.

En del ser säkert inte vilken sorg man bär på, och det kan man förstå, för på utsidan kan man se precis ut som vanligt vissa dagar.
Men på insidan äter sorgen och saknaden sakta men säkert upp en, det finns ingen medicin för sorg ngt som får en att inte minnas allt det tråkiga , men jag skulle änndå aldrig ta en sån medicin, för jag vill aldrig glömma.

Älskar dig så mycket Adrian, saknar dig så mycket att det inte finns ord.

Älskar dig till solen och tillbaka min bubbe.

Pappa.

2 kommentarer:

  1. Jag förstår precis hur du menar..att jag har Leo är min livlina på något sätt...tror deffinitvt också man kan dö av sorg och saknad...har ofta hört om hundar som gjort det, efter att en annan hund i familjen lämnat, tror säkert att detsamma kan gälla oss människor...
    Styrkekramar till er....
    maria

    SvaraRadera
  2. Entiendo a la perfección lo que escribes Tobbi, está muy bien lo de no tomar medicamentos.
    Mi abrazo para todos!!!

    SvaraRadera